juli 04, 2007

Korridorrummet uppsagt

Nu börjar det nästan kännas att allting är på riktigt. Har sagt upp mitt korridorrum i Lund, nu finns ingen återvändo! Nästan.. =) Känns konstigt att jag ska flytta ut från den korridor på den förträffliga anstalt.. förlåt.. studentboendet Sparta, som under två år har varit mitt hem. Kommer sakna den delikata doften av sura moppar och den begynnande mögelaromen från berget med soppåsar i köket som ingen tar ner till containern. Desto mer kommer jag sakna spontanutgångarna mitt i veckan, fyllorna ingen minns och att sitta på SOL, Studiecentrum eller nåt annat av alla ställen och tentaplugga (eller iaf ha som ambition att plugga medan man istället sitter och dricker kaffe och äter äppelmuffins och snackar om allting annat än koncernredovisning och organisationsteori...) Kommer sakna allt prat om att vi ska göra hemmalagad pizza och alla andra projekt vi bara MÅSTE göra, som sedan aldrig blir av =) Ja, jag kommer helt enkelt sakna Lund!

Inga kommentarer: