februari 04, 2008

Super Bowl XLII

Ännu en vecka har flugit förbi i mitt amerikanska liv. Veckan började lite tråkigt när jag var på ProCare i måndags. Jag hade veckan innan börjat jogga lite lätt på löpband (en till två minuter i stöten) och denna dag skulle jag försöka mig på fyra minuter på en gång. Efter tre minuter började mitt vänstra smalben göra ont och jag var tvungen att avbryta. Jon, min sjukgymnast, konstaterade att jag hade "shin splints", vilket inte är alldeles ovanligt för personer som har genomgått en korsbandsoperation och inte kunnat springa på närmare ett halvår. "Shin splints" är benhinneinflammation på svenska och innebär att jag får ta det väldigt lugnt med joggning ett tag framöver. Jon tillåter mig att jogga en minut i taget och bara om jag inte känner någonting alls. Lite bakslag i rehabilitering alltså.

I torsdags var det första mötet för terminen med den internationella klubben. Förra terminen låg klubben nere i brist på någon som tog tag i sakerna, men nu ska det bli ändring på det. Vi bestämde att inom de kommande veckorna ska vi göra en weekend-utflykt till Philadelphia, vilket ska bli väldigt kul! Efter mötet gjorde Axel, vår kära fransman, mat (en väldigt god normandisk kycklinggryta med äpple och lök) till mig, Sina (från Tyskland) och Viktoriya (från Turkmenistan) och vi spelade pictionary till långt in på natten. Vi bestämde sedan att en av oss ska laga mat till dom andra en gång i veckan under resten av terminen. Den här veckan är det min tur och på allmän begäran blir det svenska köttbullar! Ska ta mig till Stop & Shop senare i veckan och se om dom fortfarande har Felix lingonsylt..

Fredagen blev en filmkväll. Vi åkte till bion och såg The Eye, som öppnade denna kväll. Filmen var okej, mest för att Jessica Alba var huvudperson, och hade sina skrämmande ögonblick. Är dock ingen film jag ser om igen. Efter filmen körde vi till en sportbar, inte långt från Wal-mart. Dit kom vi lagom till att ett cover-band skulle börja spela. Vi satt och lyssnade och snackade en bra bit på natten även denna kväll.

Igår var det så dags för det största av alla sportevenemang på denna jord (vilket dom inte heller är sena att berätta): Super Bowl!
Redan vid nio på morgonen började uppsnacket och fortsatte hela dagen till kick off vid halv sju. Vi valde dock att ta en liten runda utomhus innan vi satte oss ner för att titta. Vi körde till Columbia Lake, några minuter utanför Willimantic och gick en bit runt sjön. Vädret var varmare än det varit på länge, närmare 10 plusgrader. Isen låg dock fortfarande kvar.


Sedan var det då dags för Super Bowl. Vårt kära New England Patriots (arenan ligger mindre än en timme från skolan) mötte New York Giants i en oerhört spännande match, som avgjordes till Giants fördel först i sista minuten. Vi hade laddat upp med både pizza, chips, popcorn och en välfylld kyl.

Inga kommentarer: