september 23, 2007

En månad går fort!

Ja det har redan gått en månad sedan jag kom till "det nya landet". Mycket har hänt, både roliga och mindre roliga saker. Här kommer fem saker jag lärt mig såhär långt:

5.
Jänkarna använder en annan slags kryckor. I början får man rejäla skav av dom, men efter ett tag, när man fått in tekniken ordentligt, fungerar dom riktigt bra.

4.
De använder även dessa hopplösa skolbänkar. Hur man än sitter i dom får man ont. Dessutom trycker dom in så många bänkar som möjligt i ett klassrum, så benutrymme finns det inget att tala om. Kan man dessutom inte böja ena benet så blir det genast ännu knivigare. Lösningen blir att man sitter nedhasad lite snett på ryggen, med benet utsträckt i gången, tittandes på klockan en gång i minuten och med en innerlig önskan om att lektionen ska ta slut nån gång.

3.

Ett knä innehåller alldeles för mycket prylar. Dessutom är dessa alldeles för omtåliga och går sönder så fort man kommer på en fotbollsplan hundratals mil hemifrån. Jag vill reklamera!

2.
Jag börjar nu förstå varifrån de amerikanska hälsoproblemen kommer ifrån. Det är inte ovanligt att folk här äter pizza 4-5 gånger på en vecka. Givetvis ska man anamma gällande normer vad gäller mat när man besöker en annan kultur, så jag har glatt slängt i mig åtminstone två pizzor per vecka. Upptäckte idag att man dessutom kan beställa sin pizza online så man inte ens behöver sträcka sig efter telefonen.. Den godaste pizzan hittills gör Domino's. Dessutom har dom hemkörning, så maten är på bordet inom en halvtimme! Börjar dock redan tröttna på all fet mat, min mage kommer ju se ut som en ballong om jag inte aktar mig. Jag längtar efter den dag jag kan börja springa igen (om sådär en 4-5 månader...)

1.

Min nya favorit! Den är såå god. Har bara haft möjlighet att dricka den tre gånger än sålänge, på grund av logistiska problem (Dunkin' Donuts ligger en kilometer bortom en brant backe, alldeles för jobbigt för att hoppa dit på kryckor). "An iced coffee, caramel flavored, with cream and sugar". Mumma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sitter och tittar på pumpatraffic och fick upp dig.
trevlig sida.

Anonym sa...

Hej jag glömde skriva vem jag var om du vill kika in..

Gurra sa...

Bara ett namn hjälper mig inte så mkt. Men ge mig en hemsida så tittar jag gärna in =)