augusti 21, 2007

24 timmar kvar

Nu är det precis 24 timmar kvar till planet ska lyfta från Köpenhamn! Planet kommer ta mig först till Newark på runt nio timmar. Där får jag sedan vänta i ett par timmar innan ett betydligt mindre plan tar mig den sista biten till Bradley Intl Airport, strax norr om Connecticuts huvudstad Hartford. Gårdagen spenderades till att införskaffa det sista inför resan, godiset, ett par nya skor att resa i och lite småsaker till. Sedan började packandet av väskorna. Med mycket hjälp av mamma landade vi till slut på en väska med 22,7 kg och en på 25,8 kg. Väskorna får innehålla 2 x 23 kg så hoppas dom är lite snälla med övervikten. För mindre än såhär går inte att packa! Min egen matchvikt såhär innan resan är knappa 77 kg, ska bli kul att se hur mycket man går upp på ett år! =)
Idag ska jag inte göra så väldigt mycket praktiskt är det tänkt, hämta ut linser hos optikern och något litet ärende till bara. Sedan börjar äventyret, redan ikväll faktiskt! Efter "den sista måltiden" ikväll åker familjen ner till Kastrup för att lämna av mig på ett hotell där. Ska försöka vara vid incheckning redan halv sju, så det var svårt att fixa transport imorgon bitti. Detta var nog det sista inlägget på svensk mark på ett vääldigt bra tag. Nästa inlägg sitter jag nog på skolan i Willimantic och skriver!

Inga kommentarer: