augusti 20, 2007

Mer om bröllopet

Tänkte skriva lite mer om hur Fredrik och Saras bröllop var.
Vädret var en aning ostadigt innan vi gick in i kyrkan, blixtar syntes på håll och det dundrade en bra stund. Som tur var kom det inte närmare och vi klarade oss med lite lättare regnskurar. Pappa/Kyrkoherde Hjalmarsson skötte sig bra under cermonin och höll ett fint vigseltal. Vigseln började med att ett par av Saras vänner sjöng och spelade Tommy Nilssons "Öppna din dörr" och en stolt far lämnade över sin dotter till Fredriks trygga hand framme vid altaret. Det fortsatte med psalm innan det var dags för löften och ringar. Båda skötte sig riktigt bra och marskalk Hallberg lyckades hålla rätt på ringarna utan problem! Fredrik hade sedan en liten överraskning till Sara. Han tog ton och sjöng en sång han skrivit själv. Den lät väldigt bra och den skulle helt klart ha varit skriven av vilken större svensk låtskrivare som helst, schlagern nästa? Efter nämnda vigseltal spelade jag på brudparets begäran "My heart will go on" i ett eget litet arrangemang. Nervös till tusen och fingrarna började skaka mitt i låten men det lät rätt bra ändå, nöjd =)
Vigseln fortsatte med mycket tal och musik och jag spelade som utgångsmusik "Feather Theme" från filmen Forrest Gump, också den specialarrangerad för brudparet. Efter vigseln passade brudparet på att ta kort medan gästerna fick gå en tipsrunda runt i Loshult. Frågorna var mer eller mindre utmanande och rörde mestadels de bådas barndom. Slutligen kom de nyvigda tillbaka och bröllopsfesten kunde börja! I församlingshemmet snett över gatan stod stor buffé uppdukat, med allt från lax och pajer till ostar och sallader. Allting var mycket gott!
Talen var under kvällen många och inte ett enda började med "Kära brudpar..", varierande och underhållande. En av höjdpunkterna på kvällen var när Fredrik tillsammans med tre vänner från studentkören i Växjö ställde sig upp och sjöng ett par barbershop-låtar. Oerhört tonsäkra och det var mycket njutbart! Kvällen gick och brudparet försvann så småningom till Möckelsnäs herrgård. På det hela taget var hela dagen toppen och jag längtar redan tills det är dags för nästa vän! Undra vem det blir...
(Har inte så många bilder än då jag inte förstod mig på den kamera jag lånade, här är ett par iaf)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se att du skrivit om vårt bröllop! Jag råkade snubbla över din blogg av en ren "lyckshändelse". Hur trivs du "over there" då? Själv beger jag mig till Virginia för att hälsa på min kompis på fredag. Har du några fler bilder från bröllopet vore det kul om du ville skicka dem! Här är iaf min bloggadress: http://hjalmarssonsara.spaces.live.com/
Ha det bra!