mars 25, 2008

Road Trip Etapp 7, Nashville, TN - Huntington, WV

Morgonen därpå gick jag ut vid nio. Det var kallare än det varit tidigare dagar, men var fortfarande runt 13-14 grader, så det var inte obehagligt. Solen lyste och det var en fin morgon. Jag tog mig ner till femte avenyn igen och traskade runt ett tag. Jag beslutade mig sedan för att gå in på Country Music Hall of Fame. Denna utställning går igenom hela countrymusikens historia och alla de viktiga musikerna. Från Bill Monroe, grundaren av Bluegrassmusiken, till Elvis(!) och Willie Nelson och givetvis också Dolly Parton. Efter att ha spenderat halva förmiddagen här gick jag ut på gatan och försökte kontakta tjejerna från vandrarhemmet då vi bestämt att vi skulle käka lunch nere på stan, men det visade sig i efterhand att dom precis gått in på samma utställning som jag kommit ut från och missat mitt samtal.

Därför blev det en snabb lunch längs med vägen för mig, för jag hade en bra bit att åka denna dag. Jag stannade i Elizabethtown för att tanka och se lite av staden. Detta visade sig bli en besvikelse då det inte var något alls särskilt med staden, såg ut som vilken annan stad som helst, men nu har jag i alla fall varit i staden som filmen handlar om! Färden fortsatte sedan österut. Jag hade som jag tidigare skrivit planerat att ta mig upp till Indianapolis i Indiana denna dag, men tidigare under resan hade jag ändrat mig här, dels för att det skulle bli väldigt mycket bilkörande det hållet och dels hade jag fått en inbjudan att komma och besöka en vän i Huntington i West Virginia istället. Så framåt skymningen körde jag in i denna stad istället och checkade in på ytterligare ett motell, med ännu en King size-säng väntandes på mig. Jag körde sedan ner till den lägenhet som jag fick beskriven för mig och efter vissa bekymmer hittade jag rätt. Jenny, min vän, hade även besök hemifrån av två andra kompisar, så vi fyra beslöt oss för att kolla på en film. I Huntington ligger Marshall University där Jenny pluggar, så valet föll på filmen "We are... Marshall" som handlar om den flygolycka som drabbade skolans football-lag på 70-talet. Efter filmen satt vi och pratade en bra bit in på natten och jag var nog inte tillbaka på motellet och i säng förrän vid tre.

Inga kommentarer: